woensdag 13 mei 2009

Personeel aan boord

Op veler verzoek hierbij een serie over het personeel aan boord. Aan boord van dit schip lopen zoveel fascinerende mensen rond dat er een boek over te schrijven is. Waarschijnlijk is dit het walhalla voor pschygologen. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik in de afgelopen tijd een zwak voor iedereen begin te krijgen (ik weet het, niets menselijks is mij vreemd) en dat ik daardoor weinig negatiefs meer weet te vermelden. Wel zal ik uiteraard proberen sommige karaktertrekken wat beter te beschrijven dan andere. Ik denk dat het fair is dat ik alle personen alleen aanduid met initialen, het blijft tenslotte toch internet.

De eerste is F. , 17 jaar uit Dordrecht (of Dort). Gelukkig heeft ze geen accent en hoooorrrr je egt niet da se uit Dort komt hoooorrrr. Ze is echt een meisje uit de beste gereformeerde traditie. Platinageblondeerd haar, iets te veel kilootjes, of 6 maten te klein gekochte kleding. Ze heeft 8 piercings, waaronder wat gezichtsvernietiging en uiteraard de onvermijdelijke tepelpiercing en navelpiercings. Verder heeft ze wat tatoeages, waaronder de naam van haar moeder vlak boven haar hart en de naam van haar ex op haar pols (ik dacht dat het voor altijd was). Ze is een lief meisje maar lui als een luiaard met te weinig slaap (vandaar ook dat ze ontslagen is). Ze is een paradox. Aan de ene kant is ze erg verantwoordelijk, ze woont al 3 jaar op zichzelf, werkt etc maar aan de andere kant is ze zo onverschillig als een dodo. In de paar gesprekken die ik met haar heb gehad kreeg ik buikpijn van het lachen maar ook tranen in mijn ogen dat zulke tokkie families echt bestaan. Haar nicht heeft het oudste beroep van de wereld, haar moeder is 35 en ze lenen elkaar kleren als ze uitgaan. Haar vader (uiteraard gescheiden) heeft vroeger een bedrijf gehad en geld erdoorheen gebrast als een echte oligarch, maar is failliet gegaan (ook weer familie) en leven nu een modaal leven. Als het om geld gaat is ze wel weer heel verantwoordelijk en verstandig. F. is misschien het beste voorbeeld dat opvoeding en het milieu waarin je opgroeit je maken tot wat je bent. Voor mij was het in ieder geval een openbaring.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten