woensdag 25 maart 2009

Basel

We hebben net de eerste groep zwitsters van boord gegooid in Basel. Volgens mij was de reis naar tevredenheid want we kregen aardig wat fooi, het 2 na meeste ooit gegeven aan boord! Lekker begin. Nu liggen we stil in Basel als hotelschip voor een dag of 10 en heb ik mooi de mogelijkheid om wat van de omgeving te zien.

Basel is een zeer mooie stad. Een grundliche duitse stad maar met een beetje Franse Joie de vivre. Frans genieten, maar met Duitse gemutlichkeit. Uiteraard is alles perfect onderhouden en gerestaureerd. Rondwandelingetje gemaakt door de straatjes en nog een bezoek gebracht aan het natuurhistorisch museum, waar maar weer eens blijkt dat Duits eigenlijk een zeer mooie taal is. Bijvoorbeeld het vogeltje de honingeter, heet in het Duits een Honigfresser en een vogelbekdier een schnabeltier!

Helaas moet ik jullie nu verlaten want ik heb net op de markt een stukje door weer en wind gedroogde boerenkaas gekocht die gemaakt is van een koe met  een dieet van edelweiss is gezet. Tevens nog een lekker stukje vlees van een hand gemasseerd zielig kalf wat liefdevol is neergeschoten tussen de ogen. U begrijpt dat het vinden van een bijpassende wijn een zware taak is waar ik de verdere dag nog mee bezig ben. Des avonds heb ik dan de tijd om een en ander te combineren om te kijken of de smaken bij elkaar passen. Het blijft hard werken nietwaar?

1 opmerking:

  1. Vooral die koe met dieet van edelweiss. Ik ben benieuwd met wie je `s avonds dit culinaire hoogstandje veroberd heb. Helemaal goed Jonathan. Leuk om te lezen. Adri

    BeantwoordenVerwijderen