woensdag 25 maart 2009

De eerste dag

16 maart

Locatie Arnhem

Na een korte introductie gisteravond over het wel en wee aan boord en een grand tour over de Poseidon krijg ik een hut toegewezen, samen met 2 andere jongens. Nou ja jongens , er is er eentje van 50 jaar bij. Om elkaar beter te leren kennen lijkt het me een uitstekend idee om naar Rose’s te gaan. Een erg leuk restaurant annex loungebar aan de rijnkade met een zeer goed witbier (voor de VVADW leden¨wanhoopt niet! Het testverslag volgt eerdaags!). de samenstelling van het team is als volgt. Er zijn een aantal die al een aantal jaar meedraaien op het schip. Als je 4 seizoenen meedraait dan ben je al een oude rot. Eigenlijk heb je het varend personeel, met de Kapitein, zijn vrouw en 2 Roemeense matrozen. Dan is er de kok, aan boord ook wel chef genoemd. Niet vanwege zijn leidinggevende kwaliteiten en ook niet vanwege zijn kookkunsten (daar ga ik nu nog geen waarde oordeel aan hangen) maar omdat hij de baas is over wel een hele assistent kok. wellicht is hij kok geworden om af en toe zelf ook een bloemkoolroosje extra uit de pan te eten want zijn omvang is beslist niet gering! Dan zijn er de schoonmaakmeisjes, waarvan er een aantal (3) van het totaal (4) Roemeens zijn. Uiteraard is er de BAAS, ook wel purser genoemd, samen met een assistent. Tenslotte zijn is de rest bedienend personeel (6) waarvan ook weer 2 Roemenen. De komende tijd zal ik ze wel een stuk beter leren kennen en zal ik waarschijnlijk ook wat meer spannende verhalen over kunnen vertellen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten